Sitter med en kopp/glas te.

Ja, och tänker på en fråga som man ställer sig egentligen hela tiden, varför lever vi här på jorden, vad går det ut på? Har börjat fundera på de allt mer nu. Självklart vet jag ju basicstuff (Familj, vänner, kärlek, nöje, arbete osv), men liksom vad är den bakomliggande orsaken EGENTLIGEN? För vems vinning? Man blir ju som en förstörd skiva av att studera all dess vetenskap, sociologi m.m. Har märkt att jag själv ändrat lite tänk i olika situationer, blir förvånad, för om det hade varit ett år sedan hade jag lätt bara glidit med och tyckt lika som jag alltid gjort och som andra tycker. Vill jag vara den jag idag är, eller vill jag bli den som man är i sina drömmar? Jag blir knäpp. Läste en krönika i HT häromveckan, att man ska ta det mesta med en klackspark, men jag kan fan inte. Jag är en funderare, kan inte rå för det. Man ska inte tänka så mycket på vad andra tänker och tycker om en, men det måste ligga i undermedvetandet, nån sorts automatik. Men jag är ju rätt bondig brud, så what the fuck, jag är ju som jag är ändå.. Ja, konstaterat, jag är en lanttjej med några tafatta försök att vara nöjd och känna mig vacker. Tack för att ni lyssna på mitt dravel, puss.
Det är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0