Att våga välja bort en vän.

Hej, mycket har hänt sedan jag skrev sist. Anledningen till att jag inte skriver så ofta är nog mest för att jag inte har något att berätta, förutom att jag är lycklig och harmonisk! :) Självklart finns det massor att skriva, men prioriteringarna är annorlunda. Jag är liksom så lycklig med min Johan och har världens finaste vänner. Denna vecka skulle spenderas i Karlstad på PIP putte i parken. Men efter en kväll/natt av bråk vägrade jag ta mera skit och tog mig mod att välja bort en vän och rent av göra slut med en vän. Grejen är, att jag är jag, jag är en person som försöker hjälpa till och lösa bråk men ibland lägger jag mig i för mycket, vilket jag vet om. Och ber om ursäkt för. Men att jag ska få så mycket skit för att ett par bråkar, det ställer jag inte upp på, ALDRIG. Det är inte första gången jag får höra från henne "det blir alltid såhär när du är här". Eller uttryck som "bara för att ditt liv är perfekt", "ta inte med henne hem". Så såhär rakt upp och ner tycker jag att hon betedde sig som ett dagisbarn och glömde bort hur mycket jag faktiskt ställer upp som kommer ner och hälsar på och hur mycket jag faktiskt ställt upp genom tiderna. Jag får skit tillbaka istället för uppskattning. Att projicera skuld på mig för att dem inte funkar som par? Vad är grejen? Jag vill bli accepterad för den jag är, OCH JA jag lägger mig i mycket.. Men det borde väl man ändå veta efter ett antal års vänskap. Jag till och med bad paret att inte bråka nu när jag var och hälsade på, flippade totalt ur när de bråkade över en bagatell. Blev så arg att jag fick sprängande huvudvärk. Så jag spatserade hem själv, i en stad jag inte känner till. Det är tur att jag ändå kan ta vara på mig själv. Men valet är nu mitt, jag väljer bort en vän för att det är inte värt att lägga ner energi på. Vårda era relationer, tänk på vad ni säger och ta reda på vad ni egentligen vill.

Så nu tillbaka till livet som jag uppskattar, Johanna, Anna, Sandra, familjen, Johan och klasskompisarna liksom! :)
Har ju lite semester nu igen, förra gången spenderades min semester i Sthlm och Leksand! Nu blev det som de blev och jag är hemma och pysslar på med mitt liksom! Ska träffa Johanna idag innan hon drar tillbaka till Sthlm! Se pappa på möljen när dem sjunger åså också! Var även förbi Garbenberg igår och myste lite med Johan, sådär genomresande :D Tänkte ge mina veckor i bilder nu, puss!
 

Kommentarer
Postat av: sandra

Du är stark du fina Mickis. Saknar dig så jävla mycket <3

2013-07-07 @ 20:33:18
URL: http://hastan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0